traduire

zondag 14 april 2013

"pageviews"

Soms ben ik benieuwd hoeveel mensen mijn blog lezen.
Ik kan dat bekijken, want er zijn immers statistieken.
En ben ik goed met statistieken?
Dat kan je niet geloven !
Ik baalde van allerhande statistieken op mijn werk.
Van té hoge reserves, té lage reserves ( voor de actuarissen), té veel schadegevallen, té weinig schadegevallen ( voor de directeurs), té veel personeel ( voor de CEO), té weinig personeel ( voor mij en mijn collega's)...statistieken worden altijd geïnterpreteerd naargelang het doel waarvoor ze moeten dienen.
Dat is wat ik eruit onthouden heb.
Goed, terug naar de blogstatistieken.
Je kan namelijk zien welk publiek je blog leest en dat is nu net waarover ik het wil hebben. Want zie wat ik lees :

Item Pageviews
België
34
Rusland
27
Frankrijk
15
Verenigde Staten
7
Duitsland
5
Nieuw-Zeeland
2
Maleisië
1
Nederland
1
Kazakstan
1

Belgïe, Nederland,Frankrijk,Duitsland,Schotland en Nieuw-Zeeland : no problem, ik kan me een beetje voorstellen wie dat zijn.

Maar mensenlief Verenigde Staten,Maleisië en Rusland, Oekraïene, Kazakstan ....hola ! wie zijn dat ? En zo dikwijls?????

Zou het te veel gevraagd zijn daarvoor uit te komen ? Ken ik jullie ?
Kennen jullie mij van ergens ?
Of zijn het dezelfde Belgen, Nederlanders en Fransen die plots op reis zijn in Rusland?

Dat zou ik nu echt eens graag weten zie !

Toch raar allemaal hoor.

1 opmerking:

  1. Ik wist wel dat alles wat een mens intikt via social media kan gevonden worden ... maar ook al is je blog meer dan lezenswaard :-) ik kan me voorstellen dat het bizar is te ontdekken dat een Rus of Kazak je blog leest of kan lezen ... creapy ... Ik blijf fan van je leuke bijdragen en wie weet word je nog beroemd in Kazakstan :-)

    BeantwoordenVerwijderen